Bakgrunn
Under årsmøtet i 2024 ble bruk av Hyttetjenester Appen diskutert og følgende ble referatført:
«Etter dialog med Brødrene Rodegård ønsker styret, fra og med neste sesong, at behov for
brøyting av egen tomt meldes inn via appen Hyttetjenester. Dette for å unngå unødvendig
bruk av ressurser, samt at det sannsynligvis vil bidra til lavere pris når det skal gis tilbud på
ny brøyteavtale. Årsmøtet hadde ingen innvendinger til forannevnte, og styret vil komme ut
med mer informasjon om dette i god tid før neste brøytesesong.»
Formålet med Hyttetjenester Appen
I henhold til gjeldende brøyteavtale skal Brødrene Rodegård AS holde hovedveier og
innkjørsler kjørbare fra torsdag ettermiddag til søndag ettermiddag, i tillegg til jul/nyttår,
vinterferie og påske.
Appen skal brukes for å varsle at man skal på hytta, slik at Brødrene Rodegård AS i forkant
kan sette av tilstrekkelig med mannskap og maskiner for å utføre brøytearbeidet effektivt.
I appen meldes tidspunkt for ankomst og avreise, og frist for innmelding er senest kl. 12
dagen før ankomst.
Dersom man melder inn etter fristen, men før brøyting utføres, vil sannsynligvis din
innkjørsel likevel bli brøytet, men det er også en risiko for at den ikke vil bli det.
Ved stort snøfall vil Brødrene Rodegård AS uansett brøyte både hovedveier og innkjørsler for
å unngå at snømengdene blir uhåndterlig store.
Bruk av app:
Hver enkelt hytteeier må laste ned «Hyttetjenester Appen» og logge seg på sin brukerkonto.
Alternativt kan man også logge seg inn på https://hytteankomst.no.
De fleste har allerede konto, men de som er nye får konto ved å melde inn navn,
hytteadresse, mobilnummer og e-postadresse til jannesyversen9@gmail.com. Janne
administrerer appen for Brødrene Rodegård AS.